מחשבות על המועמדים לטקס האוסקר ה-89

*אין הפתעות גדולות בקטגוריות הראשיות. תשעת המועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר הם תשעת הסרטים שדורגו אצלי ראשונים בנבואה מלפני יומיים. עם זאת, הייתי פחות חזק בחיזוי חודשים מראש. על שלושה מהמועמדים ("באש ובמים", "הסרבן", "סארו – הדרך הביתה" לא כתבתי ביקורת מכיוון שלא הספקתי לצפות בהם כאשר הוקרנו בקולנוע.

*"הכל אודות חוה", "טיטאניק" ועכשיו גם "לה לה לנד". אלה הם הסרטים היחידים בהיסטוריה שהצליחו לצבור 14 מועמדויות לאוסקר. עם זאת, "טיטאניק" הוא עדיין היחיד שעשה זאת ב-14 קטגוריות שונות. "לה לה לנד" מועמד פעמיים על שיר מקורי, כך שהוא מועמד בעצם רק ב-13 קטגוריות.

*אם דמיאן שאזל יזכה באוסקר על הבימוי, מה שמאוד סביר שיקרה, הוא ישבור שיא מלפני 85 שנה ויהפוך לזוכה הצעיר ביותר אי פעם בקטגוריה זו. המחזיק הנוכחי בשיא הוא נורמן טאורוג, שזכה על בימוי "סקיפי" בנובמבר 1931, בהיותו בן 32 ו-260 יום. בטקס האוסקר הקרוב, דמיאן שאזל יהיה בן 32 ו-38 יום.

*המועמדות של מל גיבסון על בימוי "הסרבן" לא מפתיעה, אבל היא מאוד מעניינת. עברו 21 שנים מאז זכה על בימוי "לב אמיץ" (כשדמיאן שאזל היה בן 11) ומאז, הפך מחביבה של הוליווד לאישיות לא רצויה. המועמדות השנה מראה שהוליווד סולחת לו על שנים של התבטאויות גזעניות, התפרצויות זעם ושני סרטים מעוררי מחלוקת במיוחד. כמו בשנה שעברה, רשימת המועמדים על הבימוי כוללת זוכה עבר אחד וארבעה במאים שמועמדים לראשונה בקטגוריה זו.

*אני לא יודע אם זו השפעה של קמפיין Oscar So White משנה שעברה, אבל בהחלט יש מגוון אתני רחב יותר בקרב המועמדים הפעם. מבין תשעת המועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר, שלושה מתמקדים בדמויות ממוצא אפרו-אמריקאי ואחד בדמות ממוצא הודי. בנוסף, ברי ג'נקינס מועמד על בימוי וכתיבה ובכל אחת מקטגוריות המשחק, יש לפחות מועמד/ת אחד/ת ממוצא אפריקאי. בקטגוריית שחקנית המשנה, הן אפילו רוב. מצד שני, אפס מועמדים על משחק ממוצא לטיני או מזרח אסיאתי.

*מריל פאקינג סטריפ היא הסיבה היחידה שלא נחשתי בהצלחה 100% מהמועמדויות על משחק. לא רק שהיא מועמדת בפעם ה-20, אני גם לא יכול לומר שהיא אוברייטד, כי דונלד טראמפ הרס לי את זה.

*הלך לי פחות טוב עם הניחושים בקטגוריות הטכניות. אני במיוחד מאוכזב מכך ש"דדפול" לא מועמד באף קטגוריה וש"מועדון שנות ה-80", הסרט המוזיקלי הבאמת הכי טוב של השנה, לא מועמד על שיר נושא.

*אף על פי ש"מוצאים את דורי" לא מועמד בקטגוריית סרט האנימציה הטוב ביותר באורך מלא, פיקסאר השיגו שתי מועמדויות לסרט הקצר, עם "פייפר" שהוקרן לפני דורי ו"זמן שאול" שלא הופץ בקולנוע והיה למעשה פרויקט שאנימטורים בפיקסאר עבדו עליו בזמנם הפנוי.

*"לשיר" אמנם לא מועמד לסרט האנימציה הטוב ביותר, אבל סרט הונגרי בעל שם זהה מועמד בקטגוריית הלייב אקשן הקצר הטוב ביותר.

*העיפו מבט לרגע על קטגוריית האיפור: "איש ושמו אובה", "סטארטרק: אל האינסוף", "יחידת המתאבדים". אחד מהשלושה האלה יהיה זוכה אוסקר בעוד חודש ויומיים.

*תומס ניומן מסתמן כיורש של ג'ון ויליאמס, רק בלי הזכיות. המועמדות על "הנוסעים" היא מספר 14 שלו, אבל קשה להאמין שיזכה השנה. עצם המועמדות היא בגדר הפתעה, בהתחשב בתגובות השליליות לסרט.

*"קובו: אגדה של סמוראי" מועמד לפרס האפקטים החזותיים הטובים ביותר. זה לא קרה לסרט אנימציה מאז "הסיוט שלפני חג המולד".

*אוסטרליה מועמדת לראשונה בקטגוריית הסרט בשפה זרה. השג שני בחשיבותו רק להשתתפות הראשונה שלהם באירוויזיון.

*אוגוסט וילסון, שנפטר בשנת 2005, מועמד על התסריט של "גדרות", שכביכול שכב יותר מעשור מבלי שנעשה לו אף שכתוב רשמי.

*לא מאוד מפתיע ש"הלובסטר" מועמד על התסריט המקורי הטוב ביותר, חוץ מזה שהסרט יצא בארצות הברית שנה שלמה אחרי שהוצג לראשונה בפסטיבל קאן. יותר מפתיע ש"נשות המאה ה-20" מועמד. מעט מאוד אנשים המרו עליו ברצינות.

*שני מועמדים שבאמת אף אחד לא חזה: הסרט התעודי "ג'ים: הסיפור של ג'יימס פולי" מועמד על שיר הנושא, ו"13 שעות: החיילים הסודיים של בנגאזי" של מייקל ביי מועמד על עריכת הסאונד. מישהו בכלל זכר שהסרט הזה קיים?

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.