מחשבות על המועמדים לטקס האוסקר ה-88

  • כמו בשנה שעברה, גם הפעם יתמודדו על פרס הסרט הטוב ביותר שמונה סרטים. התחרות היא, ככל הנראה, בין "ספוטלייט", "מכונת הכסף" ו"האיש שנולד מחדש". עכשיו מחכים לפרסי הגילדות כדי לגלות מי מהשלושה הוא הפייבוריט.
  • "האיש שנולד מחדש" מוביל במספרים, עם 12 מועמדויות. "מקס הזועם: כביש הזעם" אחריו, עם 10.
  • חביב הקהל הוא "ספוטלייט", עם ציון 8.4 ב-IMDb. "ברוקלין" הוא אהוב המבקרים בהפרש קטן, עם 98% טריות ברוטן טומייטוז.
  • יש כמה מועמדים לא צפויים, אבל אין אף השמטה מרעישה. המועמדויות של לני אברהמסון על בימוי "חדר" ושל טום הרדי על "האיש שנולד מחדש", מפתיעות. העדרו של ג'וני דפ ("חוקי הפשע") מהרשימה היה מפתיע לפני חודשיים, אבל אחרי שהתברר שהסרט לא איי-איי-איי, גם המניות של דפ צנחו. לצערי, "פינאטס" לא מועמד לפרס סרט האנימציה הטוב ביותר.
  • זו אחת השנים הלבנות ביותר באוסקר מאז שאני עוקב. כל המועמדים על המשחק הם ממוצא אירופי וכל המועמדים לפרס הסרט עוסקים בדמויות לבנות. בקרב הבמאים, אלחנדרו גונזלס איניאריטו הוא היחיד ממוצא לטיני, בעוד שניים מהמועמדים הם אמריקאים ממוצא אירי, אחד הוא אירי ממוצא יהודי-פולני וג'ורג' מילר הוא אוסטרלי שהוריו הגרו מיוון.
  • אם אתם מחפשים נקודה ישראלית, ארנון מילצ'ן מועמד כאחד מחמשת המפיקים של "האיש שנולד מחדש". זו המועמדות השניה שלו, הקודמת הייתה על "סודות אל. איי".
  • אניו מוריקונה מועמד על הלחנת מערבון, ג'ון ויליאמס על הלחנת סרט בסדרת מלחמת הכוכבים, סילבסטר סטאלון על גילום רוקי בלבואה ולפרס הסרט הטוב ביותר מועמדים מקס הזועם וסרט מד"ב בבימוי רידלי סקוט. תזכירו לי באיזו שנה אנחנו?
  • זו אולי עדות למיעוט התפקידים הטובים לנשים בהוליווד, אבל נחשתי נכונה את כל עשר המועמדות על משחק. בקרב הזכרים, היה לי יותר קשה (6 מתוך 10).
  • עם זאת, שלוש מהנשים המועמדות בקטגוריית שחקנית המשנה, מגלמות למעשה תפקידים ראשיים. היה נוח יותר לקדם אותן כשחקניות משנה על מנת לשפר את סיכוייהן. רוני מארה אמורה להיות פייבוריטית, אבל לאור העדר קונצנזוס סביב "קרול", אני כבר לא כל כך בטוח שתזכה.
  • מנגד, לאונרדו דיקפריו כנראה בדרך לזכות. לא שאני כזה מעריץ שלו, אבל אני שמח שזה לפחות ישתיק את הטענות שהאקדמיה מתעלמת ממנו בכוונה. למעשה, האקדמיה מתה עליו, זו המועמדות החמישית שלו כשחקן. פשוט היה לו עד עכשיו את חוסר המזל להיות מועמד מול פייבוריטים סופר חזקים. השנה, למרות רשימת מועמדים איכותית, נראה שדיקפריו כבר עכשיו פתח פער על המתחרים.
  • אם תשמר המסורת, הוא יקבל את האוסקר מידיה של השחקנית הזוכה משנה שעברה, ג'וליאן מור. עוד מישהי ששמחתי שהמעריצים שלה הפסיקו לחפור על זה שהיא אף פעם לא זוכה.
  • ברצינות, דיקפריו לא שחקן כזה טוב בעיני. אם כבר, הייתי מתמרמר על כך שאוסקר אייזאק לא מועמד.
  • לפחות "אקס מאכינה" השיג שתי מועמדויות. תזכירו לי שוב למה המפיצים הרגישו שהוא לא ראוי להפצה מסחרית בארץ?
  • זו לא השנה הכי מוצלחת לבמאים גדולים. סרטיהם של סטיבן ספילברג, רידלי סקוט וקוונטין טרנטינו אמנם השיגו כמות נאה של מועמדויות, אבל השלושה אינם מועמדים על הבימוי. לעומת זאת, ג'ורג' מילר, שיהיה בן 71 פחות שלושה ימים בטקס האוסקר, מועמד לראשונה כבמאי, לאחר שהיה מועמד בעבר כמפיק ותסריטאי וזכה על סרט האנימציה הטוב ביותר, "תזיזו ת'רגליים". אדם מק'קיי, לני אברהמסון וטום מקרתי מועמדים כולם בפעם הראשונה בקטגוריה זו.
  • מתברר שטום מקרתי היה מועמד בעבר לאוסקר, כאחד התסריטאים של "למעלה".
  • היחיד מבין הבמאים המועמדים שכבר היה במעמד זה, הוא אלחנדרו גונזלס איניאריטו, זוכה השנה שעברה. קשה לי להאמין שישיג שתי זכיות רצופות, אבל הייתי מצפה שעם מספר הפעמים שהשם שלו הוזכר בקרבת האוסקר בשנתיים האחרונות, נשיאת האקדמיה תדע לבטא אותו ולא תעשה ג'ון טרבולטה.
  • אגב, רעיון מעניין לתת לגיירמו דל טורו ואנג לי, שני במאים שאנגלית אינה שפה ראשונה אצלם, להקריא את החלק הראשון של רשימת המועמדים. דל טורו הוא טיפוס כריזמתי, אבל אנג לי נראה כמו סבא שמלווה את הנכד לטקס סיום חוג ג'ודו ולא בטוח אם הוא אמור לעמוד או לשבת.
  • "סיינטולוגיה: בכלוב האמונה" לא מועמד בקטגוריית הסרט התעודי הטוב ביותר. תהיתי לגביו כי מצד אחד, ראיתי אותו והוא סרט מטלטל, אבל מצד שני, הוליווד היא בירת הסיינטולוגיה ולא מעט חברי אקדמיה ומקורביהם לא היו רוצים לתת לסרט הזה חשיפה.
  • אם הבנתי נכון, השיר של ליידי גאגא אמור להיות פייבוריט לזכיה. קשה לומר, כי הקטגוריה הזו נעשית איזוטרית משנה לשנה. בזכות קטגוריית השיר הטוב ביותר, "חמישים גוונים של אפור", מועמד מוביל לפרס הראזי, יכול להתגאות בתואר מועמד לאוסקר.
  • עוד אנשים שמועמדים השנה גם לראזי וגם לאוסקר: רוני מארה ("פן" ו"קרול"), אדי רדמיין ("עלייתה של ג'ופיטר" ו"הנערה הדנית") וסילבסטר סטאלון, שהופעתו ב"קריד" נתנה לו מועמדות בקטגוריית הישועה, הפרס החיובי היחיד בטקס הראזי.
מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s